7 Replies to “Про насильство”

  1. Так і не зрозумів, оте «replication» означає повторення експерименту чи те, що іноді називається «reconstruction» («а зараз купа акторів вам покаже, як, на нашу думку, відбувалася ота біда»).

    Але все одно: мені здалося, чи таки чим молодший був учасник, тим він якось навіть веселіше натискав на кнопочку?

    1. В мене теж було саме таке враження. Особливо щодо тієї дівчини. Також мав спостереження, що часто молодші викладачі (такі, що щойно закінчили ВНЗ, і пішли викладати) часом бувають значно більш «холодними» (і, відповідно, менш «теплими») до студентів, ніж старші викладачі. Також часом неприємно вражає, як «притуплює» гуманність у (слабкої) людини роль викладача. Взагалі деякі з моментів, наявних у тюрмі (я про експеримент Зімбардо), існують також у школах, дитсадках, та (менше) у ВНЗ: влада викладачів (чи вихователів) над дітьми, соціяльний образ викладача як когось, чиї «команди» учні повинні виконувати, «уравніловка» стосовно учнів…

  2. Цікава стаття про Стенфордський тюремний експеримент є у 3-ому номері першого україномовного психологічного журналу Експеримент. До речі, дуже цікавий україномовний журнал, читається на “одному диханні”

Залишити відповідь до Катя Скасувати відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.