Дуже раджу подивитись виступ на TED Філіпа Зімбардо на цю тему (він у 70-х проводив т.зв. Стенфордський тюремний експеримент): Philip Zimbardo: How ordinary people become monsters … or heroes
Filmed. Дивитись важко, але варто. І дякую за відео.
Так і не зрозумів, оте «replication» означає повторення експерименту чи те, що іноді називається «reconstruction» («а зараз купа акторів вам покаже, як, на нашу думку, відбувалася ота біда»).
Але все одно: мені здалося, чи таки чим молодший був учасник, тим він якось навіть веселіше натискав на кнопочку?
В мене теж було саме таке враження. Особливо щодо тієї дівчини. Також мав спостереження, що часто молодші викладачі (такі, що щойно закінчили ВНЗ, і пішли викладати) часом бувають значно більш «холодними» (і, відповідно, менш «теплими») до студентів, ніж старші викладачі. Також часом неприємно вражає, як «притуплює» гуманність у (слабкої) людини роль викладача. Взагалі деякі з моментів, наявних у тюрмі (я про експеримент Зімбардо), існують також у школах, дитсадках, та (менше) у ВНЗ: влада викладачів (чи вихователів) над дітьми, соціяльний образ викладача як когось, чиї «команди» учні повинні виконувати, «уравніловка» стосовно учнів…
Цікава стаття про Стенфордський тюремний експеримент є у 3-ому номері першого україномовного психологічного журналу Експеримент. До речі, дуже цікавий україномовний журнал, читається на “одному диханні”
Дуже раджу подивитись виступ на TED Філіпа Зімбардо на цю тему (він у 70-х проводив т.зв. Стенфордський тюремний експеримент): Philip Zimbardo: How ordinary people become monsters … or heroes
Filmed. Дивитись важко, але варто. І дякую за відео.
Ой, вибач, забув вставити “href”: http://www.ted.com/talks/philip_zimbardo_on_the_psychology_of_evil.html
Так і не зрозумів, оте «replication» означає повторення експерименту чи те, що іноді називається «reconstruction» («а зараз купа акторів вам покаже, як, на нашу думку, відбувалася ота біда»).
Але все одно: мені здалося, чи таки чим молодший був учасник, тим він якось навіть веселіше натискав на кнопочку?
Це був саме повтор експерименту, «і отримали такі ж результати»…
Експеримент Мілґрема
В мене теж було саме таке враження. Особливо щодо тієї дівчини. Також мав спостереження, що часто молодші викладачі (такі, що щойно закінчили ВНЗ, і пішли викладати) часом бувають значно більш «холодними» (і, відповідно, менш «теплими») до студентів, ніж старші викладачі. Також часом неприємно вражає, як «притуплює» гуманність у (слабкої) людини роль викладача. Взагалі деякі з моментів, наявних у тюрмі (я про експеримент Зімбардо), існують також у школах, дитсадках, та (менше) у ВНЗ: влада викладачів (чи вихователів) над дітьми, соціяльний образ викладача як когось, чиї «команди» учні повинні виконувати, «уравніловка» стосовно учнів…
Цікава стаття про Стенфордський тюремний експеримент є у 3-ому номері першого україномовного психологічного журналу Експеримент. До речі, дуже цікавий україномовний журнал, читається на “одному диханні”
Дякую! — шукатиму .)